حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/22 شمسی | 2024/10/13 میلادی
مسئول شورای‌کودک انجمن‌تجسمی‌البرز به «صبح‌فردیس» گفت:

مشارکت ۶۰کودک در کارگاه نقاشی روی سفال

مشارکت ۶۰کودک در کارگاه نقاشی روی سفال

مسئول شورای کودک انجمن تجسمی البرز گفت: کارگاه نقاشی روی سفالی به مناسبت روز ملی کودک در خانه هنرمندان کرج با حضور 60 شرکت‌کننده برگزار شد.

نازلی ایزدیار در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: کارگاه نقاشی روی سفال به مناسبت روز ملی کودک در خانه هنرمندان کرج برگزار شد که اوایل مهرماه فراخوان این کارگاه منتشر شد و کودکان ۶ تا ۱۲ سال می‌توانستند در این برنامه شرکت کنند.
 
مسئول شورای کودک انجمن هنر‌های تجسمی استان البرز ادامه داد: پوستر‌های کارگاه یک روزه آماده شد که ما اقدام به پخش این پوستر‌ها کردیم و استقبال مثل همیشه بی‌نظیر بود، ما ظرفیت را بر روی ۵۰ نفر بستیم اما در نهایت با ۶۰ نفر انجام شد و تعدادی از این عزیزان در حالت رزرو برای برنامه بعدی ماندند.
 
وی افزود: می‌توانم بگویم کم کم فعالیت ما در استان البرز برای والدین و بچه‌ها شناخته می‌شود و در این برنامه برای اینکه کمی متفاوت باشد، بشقاب‌های سفالی را در نظر گرفتیم و ابزار و رنگ را در اختیار بچه‌ها گذاشتیم و کودکان با‌ایده خود روی بشقاب‌های سفالی نقاشی کشیدند و در این باره مختصر توضیح و آموزشی قبل از شروع به آن‌ها داده شد.

ایزدیار تصریح کرد: دیدن آثار نقاشی کودکان برای والدین بسیار جذاب است و یکی از راه‌های افزایش اعتمادبه نفس در کودکان است و وقتی آثار روی دیوار نصب و به نمایش گذاشته می‌شود، شوق کودکان دیدنی است.

مسئول شورای کودک انجمن هنر‌های تجسمی استان البرز گفت: در حاشیه کارگاه نقاشی روی سفال، یکسری جشن و بازی‌های گروهی کودکانه نیز طراحی کردیم که بچه‌ها در پایان کار خود، در فضای باز خانه هنرمندان ابتدا پذیرایی می‌شوند و بعد در بازی‌های طراحی شده، مشارکت داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه شورای کودک انجمن تجسمی استان البرز آماده برگزاری ورکشاپ رایگان نقاشی در شهرستان‌ها است، ادامه داد: این برنامه قبلاً هم انجام شده است، به طور مثال در ملک آباد ورک‌شاپ و یا در پارک‌های سطح شهر داشته‌ایم اما مرکزیت کار ما خانه هنرمندان کرج است و یکی از اهداف ما این است که برنامه‌های این چنینی را در سطح شهر برگزار کنیم.

ایزدیار افزود: اگر شهرستان‌های استان البرز از ما دعوت کنند برای برگزاری برنامه‌های این‌چنینی قطع به یقین قبول می‌کنیم و بسیار خوشحال می‌شویم. خروجی این کار هر چه که باشد، بیشتر تعاملی که بچه‌ها دارند و دور یک میز نشستن و به صحبت کردن می‌پردازند که برای آن‌ها خاطره می‌شود و این روز تبدیل به یک روز شاد و به یاد ماندنی می‌شود.

این مسئول در پایان اظهار داشت: از نظر ما که فعالان کودک هستیم هر روز، روز ملی کودک است و این موضوع بهانه‌ای است که بچه‌ها بتوانند در کنار هم و با تعامل خلاقیت خود را پرورش دهند و مهم‌تر از همه یک روز شاد را سپری و در بازی‌های گروهی شرکت کنند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از