حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی به «صبح‌فردیس» گفت:

مدیران محافظه‌کاربزرگترین مانع پیشرفت تفکر انقلابی هستند

مدیران محافظه‌کاربزرگترین مانع پیشرفت تفکر انقلابی هستند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مدیران جاه‌طلب و محافظه‌کار که در رنگ بازی‌هایِ سیاست و قدرت‌طلبی هر روز رنگ می‌بازند، بزرگترین مانع در سر راه پیشرفت تفکر انقلابی هستند.

امیر عطاران در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: «محافظه‌کاری، قتلگاه انقلاب است» این جمله شهید بهشتی اهمیت محافظه‌کاران غیرانقلابی را بیان می‌کند و از جمله آسیب‌ها و آفت‌هایی که حرکت و مسیر انقلاب را دچار کُندی و آهستگی کرد، رواج تفکر محافظه‌کاری و پدیده روی کارآمدن مدیران محافظه کار است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: تفکری که نطفه آن در فرهنگ مادیگری شکل گرفت و در زادگاه لیبرالیسم متولد شد.

وی افزود: فرو رفتن در لاک محافظه کاری نتیجه دوری از آرمان‌گرایی و انقلابی‌گری است و این نوع مدیر نمی‌تواند به کشر خدمت صادقانه کند زیرا محافظه‌کاری برای حفظ میز بوده و خدمت به مردم در حاشیه قرار می‌گیرد.

عطاران تصریح کرد: تفکری که جامعه را به‌ایستایی و توقف وا می‌دارد و روح‌ایمان را در کالبد جامعه می‌خشکاند و از انسان موجودی منفعل، منجمد و صرفاً مصلحت‌اندیش و فرصت‌طلب می‌سازد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تفکر محافظه‌کاری مرگبارترین و ننگ‌آورترین رفتاری است که خوی جاه‌طلبی و خودخواهی را پرورش می‌دهد چرا که دست پروردگان این تفکر تنها، به آسایش و ارامش خود میاندیشند.

وی ادامه داد: مدیران جاه‌طلب و محافظه‌کار که در رنگ بازی‌هایِ سیاست و قدرت‌طلبی هر روز رنگ می‌بازند، بزرگترین مانع در سر راه پیشرفت تفکر انقلابی هستند.

عطاران افزود: مدیرانی که پشتِ میز قدرت به حقیقتی جزء مصلحتِ خود نمی‌اندیشند و تنها مصلحتی که برایشان مهم است منافع خودشان می‌باشد و بزرگترین هنرشان چاپلوسی، دورویی و نفاق است.

عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس در پایان اظهار داشت: هنوز هم وارثان این تفکر در جامعه ما جولان می‌زنند و تا زمانی که دست و پای اینان قطع نشود، مسیر انقلابی‌گری با بزرگترین مانع خود مواجه خواهد بود.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از