حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
معاون‌هماهنگ‌کننده سپاه‌البرز به «صبح‌فردیس» گفت:

نباید باتخریب کاندیداها دورِ انتخابات کُند شود

نباید باتخریب کاندیداها دورِ انتخابات کُند شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه البرز گفت: بحث امنیت، مشارکت و سلامت انتخابات بسیار مهم است، بنابراین به اختلاف نظر‌ها دامن نزنیم و اجازه ندهیم با تخریب نامزدها دور انتخابات کُند شود.

احسان خورشیدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمایند که اگر کار برای خدا باشد، تلاش و توکل داشته باشید، قطعاً و حتماً پیروز میدان هستید، این وعده امام حق است، می‌طلبد که با چنین نیتی کار‌ها را دنبال کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه البرز ادامه داد: ۴ آبان‌ماه سال ۵۹ خرمشهر سقوط می‌کند، انقلابی که ۵۷ آغاز شده، فروردین‌ماه سال ۵۸ رفراندوم جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت پشت سر گذاشته و به دولت مهندس بازرگان رسیده، هنوز راه نیفتاده با رأی مردم بنی‌صدر، رئیس‌جمهور بی‌کفایت منصوب می‌شود و ۴ آبان‌ماه قبل از اینکه رئیس‌جمهور بنشیند، خرمشهر سقوط می‌کند.

وی افزود: از ۴ آبان‌ماه ۵۹ تا سوم خردادماه ۶۱ یعنی ۱۹ ماه خرمشهر سقوط می‌کند، اول انقلاب و جنگ، در این فاصله در سال ۶۰ فقط در سه ماه اتفاقی در انقلاب اسلامی می‌افتد که آزمون جامع بزرگی است.

خورشیدی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری که پایان سال ۵۹ (بنی‌صدر) منصوب برای کار شد ۳۱ خردادماه ۱۳۶۰ استیضاح می‌شود. خرمشهر را سقوط کرده تصور کنید، ‌او استیضاح می‌شود و همان روز ۳۱ خردادماه ۱۳۶۰ دکتر مصطفی چمران سفیر جنگ‌های نامنظم انقلاب اسلامی به شهادت می‌رسد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه البرز گفت: هنوز چند روزی نگذشته، یعنی ۷ تیرماه ۱۳۶۰ رهبر معظم انقلاب ترور نافرجام می‌شوند، فردای آن روز یعنی ۷ تیر شهید بهشتی و شهدای حزب جمهوری به شهادت می‌رسند. ۱۴ تیرماه رئیس‌جمهور تودیع می‌شود، آقای رجائی به عنوان رئیس‌جمهور معرفی می‌شود، ۲۸ روز از ریاست‌جمهوری وی نگذشته، ۸ شهریورماه شهید رجائی و باهنر به شهادت می‌رسند.

وی ادامه داد: ۱۴ شهریورماه شهید علی قدوسی دادستان‌کل انقلاب اسلامی به شهادت می‌رسد، سه قوا و وزیر دفاع در عرض سه ماه همه به شهادت می‌رسند، یعنی افراد دست راست امام خمینی (ره) به شهادت می‌رسند.

خورشیدی افزود: مقام معظم رهبری که ۶ تیرماه مجروح شده بودند، مهرماه سال ۱۳۶۰ رئیس‌جمهور می‌شود و اولین دوره ریاست جمهوری‌ ایشان بود. سال ۶۰ زمانی که خرمشهر سقوط کرده بود، سه قوا و وزیر دفاع را از دست دادیم اما در اوج سختی‌ها و مشکلات، مردم با هوشیاری تمام مقام معظم رهبری را به عنوان رئیس‌جمهور معرفی کردند.

این مسئول بیان کرد: امروز که در سال ۱۴۰۳ هستیم، فقدان یک رئیس‌جمهور محترم و مغتنم را داریم اما نه با سقوط خرمشهر‌ها، بلکه بعد از عملیات وعده صادق که ما بعد از ۲۰۰ سال ایران به هیچ کشوری بعد از نادرشاه افشار حمله نکرده بود و ۷۵ سال انزوای رژیم صهیونیستی پشت نظام استکبار قایم شدنش، هیمنه‌شان ریخت.

وی گفت: امروز در اوج عزت و قدرت هستیم و رئیس‌جمهورمان را از دست دادیم و خیلی دردناک است که رئیس‌جمهوری که محترم و مغتنم بود و بی‌وقفه به مردم خدمت می‌کرد، اما ما الان در اوج عزت هستیم.

خورشیدی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به ما فرمودند که شما بایستی با خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشید.

این مسئول افزود: امروز من و شما باید دنبال یک رئیس‌جمهوری بگردیم که کمک کند ما یک قدم جلوتر برویم. هر کدام از این کاندیدا‌ها یکسری خصلت‌های خوب، ناقص و بد دارند. هرکدام‌شان یک نقصی دارند اما خوب دقت کنید که اگر ما یک رئیس‌جمهور انتخاب کنیم که قدرت این را داشته باشد که بدون استثناء برای خدا کار کند، قطعاً پیروز می‌شود و این رمز جمهوری انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: شهید رئیسی با تمام توان بدون استثاء برای خدا عمل می‌کرد و انقلاب با قدرت به حرکت خودش در طول این ریاست‌جمهوری ادامه می‌داد. کشوری که ۴۰۰ هزار میلیارد در پایان دولت دوازدهم بدهکاری داشته و شرکت‌ها را کم کرده بود و دولت سیزدهم باید ماهی ۱۲ هزار میلیارد بدهی پرداخت می‌کرد، اما خوب هم این کار‌ها را انجام داد و هم مدیران جوان پای کار گذاشت و هم با سخت کوشی و تلاش مداوم توانست انقلاب را حرکت دهد.

خورشیدی گفت: اگر اراده ما در طول اراده خداوند باشد، خداوند به ما لطف می‌کند و پیروز انقلاب خواهیم بود، ضمن اینکه من این قول را می‌دهم که خون این شهید بزرگوار که با نظر امام رضا (ع) به آستان امام هشتم ملحق شد، خودش گواهی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: بحث امنیت، مشارکت و سلامت انتخابات بسیار مهم است خودم و شما را توصیه می‌کنم که رفاه را در محله و خانواده بالا ببرید، به اختلاف نظر‌ها دامن نزنیم و اجازه ندهیم با تخریب آدم‌ها دورانتخابات کند شود. رویکرد ما در انتخابات باید جهاد تبیین، خدمت‌رسانی و‌امیدآفرینی باشد، همه مردم و مسئولین باید این سه رویکرد را سرمشق کار خود قرار دهند، هر کدام از این سه مؤلفه بلنگد، ابتر است.

وی با بیان اینکه اکنون وقت دویدن و تاختن برای عملکرد است، افزود: ادبیات امام خمینی (ره) را یادداشت کنید و به ذهن بسپارید، اگر این ادبیات در کشور عملی شود، پیروز میدان خواهیم بود. امام راحل (ره) می‌فرماید که اگر همه ما یک وضع اسلامی و انسانی پیدا کنیم مثل پیاده‌روی اربعین، همه با هم خدمت‎‌گزار می‌شویم. این فضا بلوغ و فکر مردم را هدایت می‌کند. امروز در فاصله کوتاه تا انتخابات نیاز به چنین فضایی داریم، اگر این فضا اتفاق بیفتد قطعاً می‌توانیم رئیس جمهوری شایسته و خدمت‌گزار انتخاب کنیم.

خورشیدی ادامه داد: رئیس‌جمهور آینده باید ۷ ضلع هندسه انقلاب اسلامی که ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ فرمانده معظم کل قوا گفتند، خوب بشناسد، اولین و مهمترین ضلع مردم است. رئیس‌جمهور بایستی مردم به عنوان ولی نعمت در ذهنش باشد و با هر درجه و جایگاهی رئیس‌جمهور نوکر و خدمت‌گزار مردم باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه البرز عنوان کرد: موضوع دوم بحث استقلال است، رئیس‌جمهور باید به دنبال ارتباط با دنیا باشد اما این ارتباط بر مبنای ذلت نخواهد بود، بایستی در اوج عزت و قدرت جمهوری اسلامی با دنیا ارتباط برقرار کند. کاری که شهید سلیمانی دیپلماسی ایران یعنی شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به واقع این رسالت را انجام داد و یک فصل کاملی در خصوص شخصیت‌ایشان می‌توان صحبت کرد و عزت، اقتدار، دیپیلماسی موفق در وعده صادق را برای ایران به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه بحث تدین و پایبندی به مبانی ارزشی واسلامی بایستی در دستور کار رئیس‌جمهور باشد، گفت: بحث مبارزه با استکبار و زورگویی بایستی در دستور کار رئیس‌جمهور آینده باشد. مسئله فلسطین اولین قبلگاه است، موضوع معیشت مردم و داشتن برنامه برای او براساس ظرفیت‌های موجود کشور بسیار مهم است، حرف‌های تخیلی و هوایی گفتن کار ما را حل نمی‌کند.

خورشیدی ادامه داد: رئیس‌جمهور آینده باید بتواند که از نفت فلصه بگیرد و به سمت درآمد‌های معادن روی بیاورد. اگر رئیس‌جمهور آینده چشمش به درآمد‌های نفتی باشد، مشکل معیشت مردم حل نخواهد شد. توجه به مستضعفین و رفع فقر بایستی در دستور کار دولت قرار گیرد، همه طبقات جامعه محترم هستند اما حتماً رئیس‌جمهور آینده باید برای قشر آسیب‎پذیر جامعه برنامه داشته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه البرز تأکید کرد: نقشه امام خمینی (ره) این بود که یک نظم سیاسی و مدنی براساس عقلانیت اسلامی ایجاد کند و واقعاً اگر رئیس‌جمهور آینده مدل اسلامی برای اداره کشور ندارد، اگر روی کار آید، خطرناک است.

وی گفت: امروز فضای عمومی کشور باید به سمتی حرکت کند که یک فضای معنوی و اخلاقی در کل کشور با دهه امامت و ولایت برقرار شود یعنی آن‌چنان که غدیر نشان دهنده این بود که کسانی که جلو رفتند، برگردند و کسانی که عقب ماندند به غدیر برسند. آن چنان مخلصانه و جهادی کار کنیم که همه در این ایام در برنامه ما مشارکت کنند.

خورشیدی ادامه داد: فعالان مجازی مواظب باشند که دشمن در فضای انتخابات مطمئناً به سمت ناامید کردن، دوقطبی‌کردن مردم و انحراف ایجاد کردن با ادبیات دیگران می‌رود مثل اینکه طی ۱۰ روز گذشته ۲۰۰ میلیون نفر با بازی همستر به تلگرام رفتند. دشمن برای مردم برنامه دارد و بعضاً می‌بینیم که بچه‌های خوب ما هم گرفتار شدند که بایستی در رابطه با این‌ها حتماً شیوه معقول استفاده کرد. تأکید بر خوبی‌ها، بدی‌ها را پاک می‌کند. مقایسه کردن به تنهایی کفایت می‌کند، جنجال ایجاد نکینم، تخریب محور کار جلو نمی‌رود؛ درست‌ها را اینقدر پررنگ کنیم که بدی‌ها مشخص شود.

این مسئول افزود: چند سالی است که کشور زیر بار تحریم است، رئیس‌جمهور آینده باید شاخصه‌های شهید سلیمانی را داشته باشد که تحریم‌ها را دور بزند و کشور را به خودکفایی برساند.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهوری که می‌خواهد روی کار آید، شایستگی‌هایش در کلامش است، ما باید رئیس‌جمهور را بر اساس قابلیت‌ها و لیاقت‌هایش یعنی تطبیق قول و عمل انتخاب کنیم.

خورشیدی در پایان اظهار داشت: داشتن قاطعیت، شجاعت و استقامت سه مؤلفه اصلی و قطعی رئیس‌جمهور است که از خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری به وجود می‌آید. 

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از