حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/22 شمسی | 2024/10/13 میلادی
فعال اجتماعی در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

فرزندپروری لازمه جامعه‌پروری است

فرزندپروری لازمه جامعه‌پروری است

فعال اجتماعی گفت: باید توجه داشت که فرزندپروری لازمه جامعه پروری است و اگر جامعه سالم می‌خواهیم باید خانواده سالم بسازیم.

امیر عطاران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: فرزندان مسموم افرادی پرخاشگر، افسرده، گوشه‌گیر و فرزندانی که احساس عزت نفس نمی‌کنند و اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: فرزندانی که آغوش گرم خانواده را کمتر درک کرده‌اند و بیشتر مورد نگاه تحقیرآمیز و نامحبتی والدین قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این‌ها نشانه‌هایی از فرزندان بیماری است که در خانواده‌های سمی تربیت شده‌اند؛ سمی که ذهن و فکر فرزندان را مسموم نموده و سلامت روانی وعاطفی آن‌ها را دچار آسیب و خطر کرده است.

عطاران تصریح کرد: سمی زهرآگین وکُشنده که روح و شخصیت فرزندان را نابود می‌کند و از آنان انسان‌هایی بی‌هویت و ضعیف می‌سازد که به شدت در تیررس خطرات اجتماعی و رفتار‌های وندالیستی قرار می‌گیرند.

فعال اجتماعی گفت: فرزندانی که کمتر تشویق و بیشتر سرکوب و سرزنش شده‌اند تاجایی که به توانایی‌ها و استعداد‌های خود شک کرده‌اند و انگاشتی منفی از خود و محیط پیرامونی خود دارند.

وی ادامه داد: این فرزندان درضمیر خودانگاری، دچار افکار منفی شده‌اند، به گونه‌ای که ذهن‌شان پر از تصورات منفی و سیاه است، به گونه‌ای که همه چیز را سیاه می‌بینند و با همین تصورات بزرگ می‌شوند.

عطاران تأکید کرد: این فرزندان برای جبران هویت پایمال شده خود دست به رفتار‌هایی ضد اخلاق و هنجارشکنانه می‌‎زنند تا خودی از خود نشان دهند.

دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی گفت: شاید اگر در مسیر تربیت فرزندان بدانیم با رفتار‌های سمی، حقارت، کینه‌ورزی، پرخاشگری و منفی‌گرایی را در ذهن فرزندان خود می‌کاریم کمی تغییر رفتار دهیم.

وی ادامه داد: چرا که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که امروز فرزندان دچار آن شده‌اند نتیجه تربیت‌های نادرستی است که فرزندان در خانواده‌های سمی دیده‌اند.

عطاران افزود: باید توجه داشت که فرزندپروری لازمه جامعه پروری است و اگر جامعه سالم می‌خواهیم باید خانواده سالم بسازیم و اگر با فرزندان‌مان رابطه دوستانه نداشته باشیم درفردایی نزدیک دوستی‌های خود را در نادرستی‌ها تجربه خواهند کرد، بنابراین کمی هم فرزندان خود را خوب ببینیم.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از