حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
صبح فردیس/ امام جمعه فردیس:

عملیات صادق فتح‌المبین بود

عملیات صادق فتح‌المبین بود

امام جمعه فردیس گفت: کار خوبی که در عملیات صادق انجام شد، فتح المبین بود که نه تنها باعث خوشحالی مردم ایران بلکه تمام مردم دنیای اسلام شاد شدند.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، در خطبه‌های نماز جمعه فردیس گفت: در بحث اشتغال زنان، یکی از مباحث مهم بحث فرزندآوری است، بنابراین نباید اشتغال بانوان فرزندآوری آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

امام جمعه فردیس با بیان اینکه بحث فرزند‌آوری در آیات و احادیث، سعادت و خیر انسان شمرده شده است، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز فرمودند که بهترین زنان شما کسانی هستند، که فرزندآورعفیف، پاک‌دامن، خوش‌‎اخلاق و مهربان باشد و در حدیث دیگری‌امیرالمؤمنین (ع) نیز فرمودند که وقتی خداوند خیر بنده خود را بخواهد، او را از دنیا نمی‌برد قبل از اینکه فرزند خود را دیده باشد. بدین ترتیب فرزنددارشدن مصداق خیر خواهی پروردگار برای بندگان است.

اشتغال بانوان فرزندآوری آن‌ها را تحت تأثیر قرار ندهد

وی افزود: اگر کسی بچه نداشته باشد بعد از مرگ، گویی انگار آن شخص وجود نداشته، اگر دارای فرزند باشد گویی هنوز از دنیا نرفته است، البته در این موضوع خلف بودن فرزند اهمیت دارد و نمی‌توان گفت حالا که امکان دارد فرزند ما خلف شود، پس بچه‌دار نشویم.

حسینی تصریح کرد: اهل بیت (ع) به همین روش یعنی فرزندآوری زندگی کردند، یعنی در حرف و عمل این کار‌ها را انجام داده‌اند مثلا‌ امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) در طی ۹ سال زندگی مشترک ۵ فرزند داشتند. در زمان گذشته سید بودن جرم بود و فرزندان اهل بیت (ع) را به راحتی می‌کشتند و شکنجه می‌دادند، بنابراین یک راهبرد اساسی برای بقا نسل شیعه فرزندآوری زیاد بود، اکنون نیز دشمنان همین راهبرد را دارند تا نسل شیعه و کشور‌های جهان سوم کم باشد تا آن‌ها به منابع این کشور‌ها دسترسی داشته باشند و چپاول کنند و باید خطر کاهش نسل را جدی بگیریم.

گناه کبیره، یکی از مصادیق بارز بی‌تقوایی است

امام جمعه فردیس گفت: گناه کبیره، یکی از مصادیق بارز بی‌تقوایی است و شایع‌پراکنی و نشر و گسترش اخبار بر این اساس هست، امنیت روانی جامعه را به هم می‌ریزد. قرآن کریم می‌فرماید که کسانی که اخبار بی‌اساس را نشر و گسترش می‌دهند، امنیت جامعه را به هم می‌زنند و ایجاد دلهره در میان مردم می‌کنند، ملعون خدا و ترد شده هستند. در قرآن منافقین و کسانی که سخنان بی‌پایه و اساس می‌گویند و کسانی که به ناموس دیگران متعرض می‌شوند را در یک تراز می‌گذارد و می‌فرمایند این افراد جزء ملعونین هستند.

عملیات صادق فتح‌المبین بود

وی ادامه داد: سواد رسانه‌ای مردم بسیار مهم است و عملکرد دستگاه‌های قضایی در این میان نیز اهمیت دارد. کار خوبی که در عملیات صادق انجام شد، فتح المبین بود که نه تنها باعث خوشحالی مردم ایران بلکه تمام مردم دنیای اسلام شاد شدند. ایران رهبری دارد که از ناموس در غزه دفاع می‌کند و در طی سال‌های اخیر تنها شبی که غزه آرامش داشت، شب عملیات بود.

حسینی افزود: پادو‌های اسرائیل و آمریکا نگذاشتند مردم شیرینی این اتفاق را ببینند، قدرت‌نمایی عجیبی بود و ایران رسما به آمریکا پیام داده بود که ما اقدام به زدن می‌کنیم و شما تماشا می‌کنید و غلط می‌کنید به جز تماشا کردن کار دیگری کنید و شما و اسرائیل حق پاسخ ندارید و اگر کسی حماقت کند و در این میان دخالت کند او را نیز خواهیم زد.

سپاه گاو صندوق رژیم صهیونیستی را در عملیات صادق هدف قرار داد

امام جمعه فردیس تأکید کرد: در هیچ جای تاریخ نبوده و نیست رهبری که در مقابل مستکبرین این گونه سخن بگوید. رهبر ما از نسل حضرت فاطمه (س) و‌امیرالمؤمنین (ع) با همان شجاعت و اقتدار است و تصور می‌کردند این جنگ یک تا سه ماه به طول می‌انجامد، ما یک روزه کار را تمام کردیم و سران کشور‌ها به ما خواهش می‌کردند و ۱۰ کشور در این عملیات مقابل ما‌ ایستادند، اما ما موفق شدیم گاو صندوق رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در شب عملیات نتانیاهو با همسرش اسرائیل را ترک کرد، اظهار داشت: در شب عملیات کابینه اسرائیل بدون نتانیاهو جلسه تشکیل داد. وقتی ایران با هشدار قبلی، به بالاترین سطوح امنیتی شما دسترسی دارد و می‌تواند هر کجا را که خواست بزند، بنابراین تل‌آویو و حیفا نیز در دسترس ایران است. رهبر ما فرمودند که اگر اسرائیل غلطی کند تل آویو را شخم خواهیم زد. دشمن ما وقتی از نظر نظامی کم آورد، جنگ رسانه‌ای را تشدید کرد وامیدوارم خداوند به رهبر عزیز ما نفوذ کلام، طول عمر، عزت و اقتدار روزافزون عنایت کند.

امام جمعه فردیس با بیان اینکه از نیروی انتظامی در بحث حجاب و عفاف تقدیر می‌کنم که با اخلاق و قانون‌مداری کار خود را انجام می‌دهند، گفت: همه باید قدردان نیروی خدوم انتظامی باشند و وقتی می‌گوییم طرح نور اجرا می‌شود فقط به یک خیابان و یک منطقه محدود نشود. پلیس باید در کنار بسیجیان و مردم غیرت‌مند بایستد و وظیفه مردم نباید فراموش شود، امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که حتی حکومت اسلامی نمی‌تواند آن را تعطیل کند.

بحث حجاب و عفاف دستور رهبری است

حسینی ادامه داد: دولت باید به کارکنان خود در حزوه حجاب و عفاف نظارت داشته باشد و تذکر بدهد. استان‌داران باید به میدان بیاییند، در این مورد بخش‌نامه کافی نیست و رهبری نیز دستور داده است و این گناه نابخشودنی است اگر دستور رهبری را نادیده بگیرید.

با محرومیت اجتماعی، افراد بی‌حجاب را منزوی کنید

وی در پایان اظهار داشت: به عنوان یک حقوق‌دان پیشنهاد می‌کنم، به جای برخورد فیزیکی، محرومیت‌های اجتماعی و حقوقی قرار دهید. چرا باید بنزین ارزان قیمت و خدمات به افراد بی‌جاب داده شود، محدودیت اجتماعی در ارائه خدمات مؤثرتر است، مثلاً گواهینامه و حق رانندگی را از این افراد بگیرید، آن وقت است که افراد بی‌حجاب متوجه می‌شوند که منزوی شده‌اند.

الهه ملاحسینی - صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از