حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/22 شمسی | 2024/10/13 میلادی
عضو شورای فرهنگ‌عمومی فردیس به «صبح‌فردیس» گفت:

عرفان‌های نوظهور تربیت دینی جامعه را تهدید می‌کنند

عرفان‌های نوظهور تربیت دینی جامعه را تهدید می‌کنند

عضو شورای فرهنگ‌عمومی فردیس گفت: یکی از پدیده‌هایی که فضای عمومی و نظام ترببت دینی جامعه را با تهدید مواجه ساخته، ظهور و بروز عرفان‌های کاذب و معنویت‌های بدلی و دروغینی است که امواج سهمگین آن چنان در حال گسترش است.

امیر عطاران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: یکی از پدیده‌هایی که فضای عمومی و نظام ترببت دینی جامعه را با تهدید مواجه ساخته، ظهور و بروز عرفان‌های کاذب و معنویت‌های بدلی و دروغینی است که امواج سهمگین آن چنان در حال گسترش است که کمتر فردی و جامعه‌ای است که از خطرات آن در‌امان مانده باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: هرچند که عوامل متعددی در شکل‌گیری این جریان انحرافی وجود دارد اما می‌توان یکی از علل مهم شیوع این بیماری را در بحران بی‌هویتی و اختلال روانی و یا به عبارتی در فشار‌های شکننده زندگی ماشینی و فقدان آرامش بشر در سایه زندگی مدرنیته دانست.

وی افزود: دنیای امروز شاهد بحران ارزش‌ها و بالارفتن آمار استرس و اختلال روانی و روان پریشانی است، از این رو فراگیری گرایش به معنویت و اخلاق افزایش یافته و این بهترین فرصت است تا عرفان‌های کاذب دام فریب خود را پهن کنند و از پریشانی انسان سرگردان و منزوی از خود بهره گیرند و او را به سوی خود جذب کنند.

عطاران تصریح کرد: امواج گسترده این فرق به حدی توسعه یافته که به گفته گاردین میلیون: فقط بیش از هزار فرقه در آمریکا وجود دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس گفت: فراگیری و گرایش به این فرق و معنویت‌های بدلی و یا عرفان‌‎‌های نوظهور هر روز در حال گسترش است و متأسفانه امواج مخرب آن فضای عمومی جامعه ما را هم دچار تهدید کردند تا جایی که از آن می‌توان به مانند بمب‌های سنگرشکنی نام برد که مبانی دینی و اعتقادی را دچار لرزش‌های عمیق می‌کنند تا جایی که بیش از هفت میلیون کتاب با موضوع عرفان‌های نوظهور به زبان فارسی چاپ شده است.

وی در پایان اظهار داشت: دراین برهه از تاریخ که گرایش انسان و جوامع به معنویت و آرامش افزایش یافته، بهترین فرصت است تا برای برون رفت از این بحران و برای مبارزه با این عرفان‌های کاذب، حقایق دینی را به درستی ترویج دهیم تا زمینه گرایش به بهشت دروغینی که صاحبان این فرق به آن دعوت می‌کنند فراهم نشود.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از