حالت تاریک
  • یکشنبه, 1404/02/28 شمسی | 2025/05/18 میلادی

صدرنشینی «صدام» و استقبال مخاطبان از سینمای اجتماعی

صدرنشینی «صدام» و استقبال مخاطبان از سینمای اجتماعی

سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان بیش از ۵۵۰ هزار مخاطب شد و با صدرنشینی کمدی «صدام»، توانست بیش از ۴۱ میلیارد تومان بلیط بفروشد.

گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های سینمایی کشور در سال ۱۴۰۴ نشان می‌دهد، سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان ۵۵۰ هزار مخاطب بود و توانست ۴۱ میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومان بلیط بفروشد.

فیلم سینمایی «صدام» به کارگردانی پدرام پورامیری با اختلافی چشمگیر در صدر جدول گیشه قرار گرفت، به طوریکه توانسته بیش از ۲۵۹ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند. این فیلم که از ۱۷ اردیبهشت‌ماه روی پرده رفته هفته گذشته با بیش از ۲۵۹ هزار مخاطب توانست رقمی بیش از ۲۱ میلیارد بلیط بفروشد و در صدر جدول گیشه سینما قرار گیرد.

 فیلم سینمایی «خانه ارواح» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده قرار دارد. این فیلم نیز از تاریخ ۱۷ اردیبهشت اکران خود را آغاز کرده و هفته گذشته  با  فروش ۶۴ هزار بلیط به ارزش ۵ میلیارد و ۱۰۹ میلیون تومان در رتبه دوم گیشه سینما قرار گرفت.

 فیلم «دایناسور» کاری از مسعود اطیابی است که هفته گذشته با میزبانی بیش از ۴۴ هزار نفر توانست رقمی بیش از سه میلیارد و ۳۷۲ میلیاون تومان فروش را تجربه و در رتبه سوم گیشه سینما قرار گیرد.

در ادامه «زیبا صدایم کن» ساخته رسول صدرعاملی  با فروش دو میلیارد و هفتاد میلیون تومان و  انیمیشن «رویا شهر» به کارگردانی محسن عنایتی با فروش یک میلیارد و ۹۲۹ هزار تومان در میان آثار پرفروش قرار دارند. همچنین فیلم «پسر دلفینی ۲» ساخته محمد خیراندیش نیز توانسته یک میلیارد و  ۴۲۱ میلیون تومان فروش داشته باشد.

همچنین فیلم‌های دیگر سینما‌ها به ترتیب موسی کلیم الله، کوکتل مولوتوف، بی سر و صدا، رها، بامبولک، پیشمرگ، حاج آقا، صیاد، اسفند، هرچی تو بگی و بازی را بکش  در ادامه جدول فروش گیشه قرار دارند.

این آمار نشان می‌دهد که سینمای اجتماعی همچنان از استقبال بالایی برخوردار است و فیلم‌هایی که موضوعات ملموس و واقعی را با زبان سینما بیان می‌کنند، موفقیت بیشتری در جذب مخاطب دارند. در مقابل، برخی فیلم‌ها با وجود تلاش‌های تبلیغاتی، نتوانسته‌اند مخاطبان زیادی را به سالن‌ها جذب کنند. کارشناسان معتقدند ترکیب درست ژانر، زمان مناسب اکران، تعداد سالن و تبلیغات هدفمند نقش کلیدی در موفقیت آثار سینمایی ایفا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از