حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/25 شمسی | 2024/09/15 میلادی
فعال اجتماعی در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

سیاست زدگی خروج از ریل عقلانیت است

سیاست زدگی خروج از ریل عقلانیت است

فعال اجتماعی گفت: سیاست‌زدگی، آسیبی که نه تنها نظام فکری و اعتقادی بلکه توسعه سیاسی را تهدید و جامعه را از عدالت‌محوری دور می‌کند.

امیر عطاران در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: سیاست‌زدگی، امروز یکی از آفت‌هایی است که جامعه ما را دچا‌ر آسیب نمود.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: سیاست‌زدگی، آسیبی که نه تنها نظام فکری و اعتقادی بلکه توسعه سیاسی را تهدید و جامعه را از عدالت‌محوری دور می‌کند.

وی افزود: چرا‌که هر چقدر رابطه قدرت و ثروت عمیق‌تر می‌شود و نگاه منفعت‌طلبی برسیاست چیره می‌شود، قدرت‌طلبان جامعه را دچار سیاست‌زدگی می‌کنند.
عطاران تصریح کرد: هر چقدر رابطه فرهنگ وتمدن با سیاست کاهش و سیاست تنها درقدرت خلاصه گردد، آن‌گاه اخلاق و انصاف بازیچه اهداف سیاسی و جامعه دچارسیاست‌زدگی می‌شود.

فعال اجتماعی گفت: هرچقدر قانون‌مداری و قدرت‌های مدنی و نقش مردم رو به کاستی و مردم به سمت توده‌ای شدن سوق داده شوند، جامعه دچار سیاست‌زدگی می‌گردد.

وی ادامه داد: دراین اوضاع و احوال فرصت‌طلبانِ دغل‌باز مردم را سوار بر جذر و مد احساسات عوام‌فریبانه و هیجانات می‌کنند تا خود را پشت پرده سیاست‌بازی‌ها پنهان نمایند و مرد‌م را از فهم حق و حقیقت بازدارند.

عطاران افزود: اینگونه جامعه سیاست‌زده از ریلِ عقلانیت و قانون‌مداری خارج می‌شود و این بهترین فرصت برای قدرت‌طلبان است که گرد و خاک بی‌اخلاقی را به پاک کنند تا قطارعدالت به‌ایستگاه حقیقت نرسد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تأکید کرد: درجامعه سیاست‌زده توده مردم در قیل و قال قدرت‌طلبی‌ها سرگردانند و در راستی و ناراستی حقیقت باز می‌مانند و حتی آنانی که بزرگترین خسارت‌ها را برجامعه زدند در فضای سیاست‌زدگی چنان وانمود می‌کنند که گویی قهرمانان جامعه هستند و توده مردم باور می‌دارند.

وی در پایان اظهار داشت: از این رو توده‌ای کردن مردم و سیاست زدگی، سیاستی است که سرمایه‌داران و قدرت‌طلبان بر مردم تحمیل می‌کنند در شرایطی که حق را ببینند اما باور نکنند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از