حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
منتقد سینما و تلویزیون به «صبح‌فردیس» گفت:

سریال‌طوبی تلنگری به فیلمسازان برای بهره‌گیری از ادبیات‌مقاومت

سریال‌طوبی تلنگری به فیلمسازان برای بهره‌گیری از ادبیات‌مقاومت

منتقد سینما و تلویزیون گفت: سریال «طوبی» این تلنگر را به جامعه هنری کشور زد که از گنجینه ادبیات دفاع مقدس برای ساخت آثار ارزشی غافل نشوند.

سعیده محمودی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: سریال «طوبی» به پایان رسید اما همچنان بعد از یک هفته از اتمام این سریال، قسمت‌هایی از این سریال در فضای مجازی منتشر و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.

کارشناس فرهنگی، منتقد سینما و تلویزیون و فیلمنامه‌نویس ادامه داد: سریال «طوبی» این تلنگر را به جامعه هنری کشور زد که از گنجینه ادبیات دفاع مقدس برای ساخت آثار ارزشی غافل نشوند.

وی افزود: سریال «طوبی» یکی از پرببیننده‌ترین آثار رسانه ملی در سال ۱۴۰۳ و در تابستان شد و این نشان می‌دهد که صدا و سیما می‌تواند با ساخت محتوای فاخر مخاطب را حفظ کند.

محمودی تصریح کرد: در سال‌های اخیر هرگاه سریال فاخری از رسانه ملی ساخته و پخش شد، مردم از آن استقبال کردند و در افکار عمومی، مخاطب بار‌ها و بار‌ها از آن سخن گفت.

این کارشناس بیان کرد: هنوز هم برخی از واقعیت‌های جنگ ۸ سال دوران دفاع مقدس وجود دارد که به گوش مردم نرسیده و رسالت رسانه ملی است که این آثار را تولید و در تاریخ سینما و رسانه ملی ماندگار کند.

محمودی تأکید کرد: در سریال «طوبی» مردم با اوضاع بسیار بد کشور عراق در قبل و دوران دفاع مقدس آشنا شدند که صدام فقط دشمن ایران نبود، بلکه دشمن مردم عراق هم بود و جنایت‌های صدام در طول تاریخ هیچ‌گاه پاک نخواهد شد زیرا خون مردم بی‌گناه زیادی را در کشور خود و ایران ریخت.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر سطح آثار سینمایی در سینما سطح سلیقه مخاطب را پایین آورده و فروش آثار به محتوای سخیف منتهش شده است.

محمودی با بیان اینکه سریال «طوبی» برگرفته از کتاب «اربعین طوبی» بود، افزود: چقدر داستان یک کتاب توانست در ذهن مخاطب ماندگار شود و دیگر داستان طوبی را کسی از یاد نخواهد برد و برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار کرد.

این منتقد در پایان اظهار داشت: گنجینه ادبیات دففاع مقدس سرشار از سوژه‌های ناب از تاریخ اقتدار ایران در صحنه نبرد با دشمنان است، نباید از این آثار غافل شد.

الهه ملاحسینی - صبح فردیس

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از