حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
مدرس دانشگاه به «صبح‌فردیس» گفت:

زیست مجازی نوجوانان بیش از زندگی حقیقی

زیست مجازی نوجوانان بیش از زندگی حقیقی

مدرس دانشگاه گفت: زیست مجازی نوجوان بیش از زندگی حقیقی آن‌ها شده است، بنابراین والدین اگر نگران آینده فرزندان خود هستند باید زیست آنلاین نسل آینده کشور را مدیریت کنند.

سپیده حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: دشمن در سال‌های اخیر چون نتوانست از طریق جنگ سخت بر کشور غالب شود، به جنگ نرم، شناختی و ترکیبی روی آورد.

مدرس دانشگاه و پژوهشگر ادامه داد: امروز تلفن همراه ابزار جنگ شناختی دشمن در کشور است و از آنجایی که سواد رسانه بین اعضای جامعه پایین بوده، با جنگ روایت‌ها درصدد تضعیف اعتقادات مردم است.

وی افزود: تهیه تبلت یا گوشی تلفن همراه مستقل برای کودکان و نوجوانان امری اشتباه است و از روی ناآگاهی بوده زیرا اگر نسل آینده کشور معتاد و وابسته این فضا شوند، آنوقت برای رسیدن به اهداف خود تلاش نمی‌کنند.

حیدری تصریح کرد: معلمان مدارس متوجه بیانات من هستند و می‌دانند که فضای مجازی چه بلایی سر مغز و عملکرد ذهنی نسل آینده گذاشته زیرا قدرت خلاقیت را از دانش‌آموزان می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مدیریت فرزندان در فضای مجازی یک امر حیاتی است، گفت: والدین باید زیست مجازی فرزندان را به طور غیرمستقیم مدیریت کنند تا آسیب‌های دنیای مجازی در زندگی دانش‌آموزان نمود پیدا نکند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن برای دقیقه به دقیقه حضور فرزندان در فضای مجازی برنامه ریخته است، ادامه داد: اگر ما امروز شب‌ها می‌خواهیم اما دشمن حتی شب‌ها در دنیای آنلاین بیدار است، فرزندان ما بیشترین زیست مجازی را در شب‌ها دارند.

حیدری افزود: والدین باید با شناسایی استعداد، فرزندان را به سمت کار‌های خلاقانه و تولیدی سوق دهند تا این نسل بتوانند از دنیای مجازی فاصله بگیرند، امروز با نسلی مواجه هستیم که حتی ثانیه‌ای خود را از تلفن همراه دور نمی‌کنند.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: والدین باید با فرزندان خود صحبت کنند و آن‌ها را با دلیل و منطق متوجه مضرات دنیای آنلاین کنند و برای آن‌ها قانون بگذارند تا زیست مجازی زندگی حقیقی آن‌ها را تخریب نکند و بر تحصیل آن‌ها تأثیر نگذارد.

وی در پایان اظهار داشت: امروز حضور کودکان و نوجوانان در اینستاگرام، لایکی، یوتیوپ و.... بیش از پیش است و آن‌ها با دنیای حقیقی فاصله گرفتند و هر روز به این فاصله افزوده می‌شود.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از