حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور:

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت دستی است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت دستی است

شجاعان گفت: رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت دستی و کاغذی برگزار می‌شود و اخذ رای به صورت الکترونیکی نخواهیم داشت.

گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج سیما از دستور شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور مبنی بر برگزاری انتخابات به‌صورت دستی خبر داد.

وی گفت: رای گیری انتخابات به‌صورت دستی و کاغذی برگزار می‌شود و اخذ رای را به صورت الکترونیکی نخواهیم داشت. این تصمیمی بود که شورای نگهبان اعلام کرده است.

شجاعان عنوان کرد: برای روز انتخابات که ۸ تیر برگزار می‌شود ما احراز هویت را به صورت الکترونیکی انجام خواهیم داد به‌طوری که به شناسنامه نیاز نیست چون در آن مهر زده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان با دو مدرک کارت ملی و شناسنامه می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

احراز هویت در روز انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: توصیه می‌کنیم که به جهت سهولت در فرایند احراز هویت مردم با کارت ملی احراز هویت خود را ثبت کنند.

وی افزود: پس از آن نیز تعرفه‌ای را دریافت خواهند کرد که تعرفه کاغذی خواهد بود که به واسطه اینکه تعداد داوطلبان محدود بوده از تجهیزات الکترونیکی اخذ رای استفاده نخواهیم کرد.

هشدار ستاد انتخاباتی کشور‌ها به نامزد‌ها از پلتفرم‌های خارجی استفاده نکنید!

شجاعان گفت: تمامی پلتفرم‌های داخلی آمادگی خود را به جهت تبلیغات کاندید‌ها اعلام کردند و توصیه اکید به نامزد‌ها می‌کنیم که صرفا از زیرساخت‌های داخلی استفاده کنند.

سازماندهی ۶۰ هزار نفر برای انتخابات

احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار شهرستان تهران در ادامه این برنامه اظهار کرد: ساختار انتخاباتی که برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته بودیم به سمت حذف برگزاری انتخابات به صورت دستی پیش رفته بود، اما با توجه به اینکه این انتخابات زودهنگام صورت گرفت، انتخابات به‌صورت دستی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۸۵۰ شعبه رای‌گیری آماده برگزاری انتخابات در تهران هستند، گفت: همچون سنوات گذشته، حدود ۳۱۲ شعبه سیار خواهیم داشت که شهروندانی در نقاط جمعیتی که امکان حضور در پای صندوق‌ها در شعبه‌ها را ندارند می‌توانند به این شعب‌ها مراجعه کنند.

فرماندار شهرستان تهران با یادآوری بر اینکه در دوره قبل بیش از ۵۰۰۰ صندوق و شعبه فعال بود، ادامه داد: حدود ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی برگزار کننده برای سازماندهی انتخابات لحاظ کردیم که آموزش‌های لازم برای برگزاری بزرگترین جریان سیاسی کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری را دیده‌اند.

توصیه فرماندار تهران و دست‌اندرکاران انتخابات

قیومی ضمن ارائه توصیه‌ای بر ضرورت توجه به سلامت و امنیت در انتخابات تاکید کرد و گفت: بحث سلامت و حفظ امنیت در قبل و بعد و روز برگزاری انتخابات، یکی از وظایف ویژه مجریان انتخابات خواهد بود که صیانت ویژه‌ای از آرای مردم خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، باید تلاش کرد که این انتخابات همچنین سایر انتخابات به بهترین شکل برگزار شود.

مردم تخلفات انتخاباتی را چگونه گزارش کنند؟

فرماندار شهرستان تهران با بیان اینکه مصادیق تخلفات انتخاباتی مشخص هستند، گفت: در صورتی که تخلفات به فرمانداری یا بازرسی انتخابات اطلاع‌رسانی شود، حتماً شناسایی و تذکر لازم داده می‌شود و آن تخلف‌ها از بین می‌رود. در واقع بر اساس قانون، اگر شعبه‌ای تبلیغ غیرمتعارف کرده باشد سازگار و کار مشخصی برای آن در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از