حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
دبیر قرارگاه فرهنگی شهیدبهشتی به«صبح‌فردیس» گفت:

تنهایی‌و‌خودکشی، جامعه‌انسانی را تهدید به نابودی‌ می‌کند

تنهایی‌و‌خودکشی، جامعه‌انسانی را تهدید به نابودی‌ می‌کند

دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی گفت: سیل ویران‌کننده خودکشی، تنهایی و بی‌هویتس جان بشریت و جهان را به خطر انداخته و نظام خانواده و جامعه انسانی را تهدید به نابودی می‌کند.

امیر عطاران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: تنهایی، خودکشی و بی‌هویتی؛ بیماری، بحران پنهان و سیاهی از وضعیت جامعه کنونی غرب است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: جامعه‌ای با پیکری نیمه جان، مردمانی آهنی، منزوی و افسرده که در بن بست تاریخی تفکرلیبرالیسم دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: آمارتنهایی و خودکشی درغرب به حدی افزایش یافته که کشور‌هایی چون انگلستان در سال ۲۰۱۶ و۲۰۱۸ مجبور به تأسیس وزارتخانه‌های تنهایی و خودکشی شده‌اند تا آنجا که سازمان بهداشت و سلامت انگلستان دست به ساخت ۸۴ مجسمه به عنوان نماد‌ زده و آن‌ها را درمرکز لندن بربام شبکه تلویزیون (آی تی وی) نصب کردند تا افکارعمومی و رسانه‌ها را به موضوع افزایش خودکشی و تنهایی جلب کنند.

عطاران تصریح کرد: دراین مجال به دنبال علل افزایش و گسترش پدیده تنهایی و خودکشی نیستیم اما بی‌گمان براین باور تأکید می‌کنیم که هر چقدر بشر غربی از مفهوم معنویت و اخلاق فاصله گرفت به همان میزان درگرداب بحران‌هایی چون پریشانی، افسردگی و بی‌هویتی گرفتار گشت و درپرتگاه ناامیدی قرارگرفت.

عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس گفت: سیل ویران‌کننده این پدیده جان بشریت و جهان را به خطر انداخته و نظام خانواده و جامعه انسانی را تهدید به نابودی می‌کند.

وی ادامه داد: آری هرچقدر تفکر جهان‌بینی مادی بر پیکره زندگی انسان سایه افکند باید منتظر بود تا ابر‌های سیاه تنهایی و ناامیدی در آسمان دنیای بدون معنویت سایه افکند و آسایش و آرامش زندگی به خطرأفتد.

دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی در پایان اظهار داشت: جای تأسف است که اعتراف کنیم که گرد و غباری از این پدیده غم‌انگیز جامعه ما را هم فراگرفته و هرروز آثارمخرب آن آشکار می‌گردد و اگر برای سلامت روانی و اجتماعی جامعه چاره‌ای نیندیشیم، ما هم در مردابی فروخواهیم رفت که تفکرمادی‌گرایی به ارمغان آورد.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از