حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/29 شمسی | 2024/05/18 میلادی
هنرمند نمایش در گفتگو با «صبح فردیس»:

تئاترِ فردیس از نداشتن مخاطب رنج می‌برد

تئاترِ فردیس از نداشتن مخاطب رنج می‌برد

هنرمند نمایش گفت: حالِ هنر نمایش در شهرستان فردیس خوب نیست زیرا از نبود مخاطب رنج می‌برد و سالن استاندارد مناسبی برای اجرای نمایش وجود ندارد.

سعیده علوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: هنر تئاتر در البرز قدمت دیرینه‌ای دارد و قدیمی‌ترین نسخ تعزیه ایران در این استان قرار دارد.
هنرمند تئاتر ادامه داد: من حدود ۱۰ سالی است که در استان فعالیت در حوزه نمایش فعالیت می‌کنم و هنر تئاتر در البرز به واسطه عشق و علاقه هنرمندان سرپا مانده و نیازمند حمایت مسئولان و مردم می‌باشد.

وی افزود: حالِ هنر نمایش در شهرستان فردیس خوب نیست زیرا از نبود مخاطب رنج می‌برد و سالن استاندارد مناسبی برای اجرای نمایش وجود ندارد.

علوی تصریح کرد: هنرمندان نمایش بسیار خوبی در شهرستان فردیس فعالیت می‌کنند اما آثار با استقبال مخاطبان روبرو نمی‌شود زیرا مخاطب عام اطلاعی از اجرای تئاتر در فردیس ندارند و هنرمندان نیز برای دیده‌شدن آثارشان، هنر خود را در شهر‌های بزرگ به اجرا در می‌آوند.

هنرمند تئاتر با بیان اینکه تئاتر به مخاطب وابسته است، گفت: نمایش هنری زنده که به مخاطب وابسته است و هنری بسیار تأثیرگذار می‌باشد که مسئولان و متولیان فرهنگی باید بیلبورد‌های سطح شهر را برای اجرا‌ها اختصاص دهند.

وی ادامه داد: سخت‌ترین مفاهیم را می‌توان با هنر نمایش به راحتی به مخاطب منتقل کرد و‌امیدوارم روزی بستری در شهرستان فراهم شود، ما که هنرمند بومی فردیس هستیم، هنر خود را در شهر خود عرضه کنیم.

علوی با بیان اینکه سال گذشته فردیس میزبان جشنواره تئاتر بود، بیان کرد: این ظرفیت در فردیس وجود دارد که هر ساله میزبان جشنواره تئاتر باشد زیرا تعداد هنرمندان تئاتری این شهر زیاد است.

این هنرمند تأکید کرد: باید نمایش خیابانی در مراکز شلوغ شهر برگزار شود تا بتوانیم اهمیت هنر نمایش را بین مردم بیان کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان تئاتر در البرز و ما در شهرستان فردیس از طریق این هنر امرار معاش نمی‌‍کنیم زیرا هنر نمایش به مخاطب وابسته است تا به درآمدزایی برسد و هنوز ما در فردیس به این جایگاه نرسیدیم که مردم برای دیددن تئاتر صف بکشند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از