حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
هنرمند فردیسی در گفتگو با «صبح فردیس»:

تئاتر در سبد فرهنگی فردیسی‌ها جایگاهی ندارد

تئاتر در سبد فرهنگی فردیسی‌ها جایگاهی ندارد

هنرمند فردیسی گفت: امروز سبد فرهنگی خانوار در فردیس خالی است و مردم در پایان هفته دغدغه مکانی برای گذراندن اوقات فراغت دارند.

احمد معتصمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: تئاتر هنری زنده بوده که به مخاطب وابسته است و در بعد تأثیرگذاری بسیار مؤثر بوده و شاید اجرای یک نمایش خوب با ساعت‌ها سخنرانی برابری کند.

هنرمند تئاتر فردیس ادامه داد: فردیس پتانسیل بسیار خوبی دارد که در مکان‌های پر رفت و آمد شهر تئاتر خیابانی اجرا شود، اما علیرغم داشتن هنرمندان بسیار خوب این مهم به وقوع نپیوسته است.

معتصمی افزود: هنرمندان تئاتر فردیس بیشتر در تهران هنر خود را عرضه می‌کنند، زیرا زیرساخت‌های هنر نمایش در شهرستان ضعیف بوده و از طرفی به دلیل تبلیغات ضعیف مخاطب از اجرای نمایش مطلع نیست.

وی تصریح کرد: امروز سبد فرهنگی خانوار در فردیس خالی است و مردم در پایان هفته دغدغه مکانی برای گذراندن اوقات فراغت دارند.

این هنرمند با بیان اینکه تئاتر کودک به دلیل جمعیت خوب نوجوان و جوان فردیس در این شهرستان پاسخ می‌دهد، گفت: بسیاری از آموزه‌های آموزشی را می‌توان با زبان تئاتر به کودکان و نوجوانان منتقل کرد.

معتصمی ادامه داد: اینقدر مشکلات هنرمندان تئاتر را ذکر کردیم و هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد، از بیان دغدغه‌ها خودداری می‌کنم زیرا از ذکر آن‌ها نیز خسته شدیم.

وی افزود: هنر تئاتر معمولاً در شهرستان‌ها درآمد چندانی ندارد، مگر اینکه مسئولان فرهنگی شهر دغدغه هنرمند را درک کنند و به آن بهاء دهند تا هنر با تبلیغ صحیح در سبد فرهنگی خانوار قرار گیرد.

این هنرمند بیان کرد: بخشی از بودجه‌های تمامی ارگان‌ها به امور فرهنگی مربوط می‌شود، اگر مسئولان دغدغه فرهنگی داشته باشند می‌توانند از گروه‌های تئاتری برای اجرا در سطح شهر استفاده کرده و این بودجه به اهلش اختصاص داده شود.

معتصمی در پایان اظهار داشت:‌امیدواریم روزی هنر به جایگاه حقیقی خود برسد و تئاتر در سبد فرهنگی خانوار قرار گیرد، مردم هنر نمایش را دوست دارند، اما از اجرا‌ها مطلع نیستند.

الهه ملاحسینی - صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از