حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
«صبح فردیس»/ دبير اقامه نماز فرديس:

ادارات به نماز اهمیت دهند

ادارات به نماز اهمیت دهند

دبير ستاد اقامه نماز شهرستان فرديس گفت: مردان خدا وقتی به مکنت می‌رسند، اولین وظیفه آنها اقامه نماز است، بعضا در برخی اداره‌ها و نهادها به این موضوع اهمیت نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبر تحلیلی «صبح فردیس»؛ حجت‌الاسلام حسن‌رضا قربانی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه فردیس گفت: وظایف ما نماز‌گزاران در قبال خود نماز است، چنانچه من و شما به لطف الهی اهل دین، دیانت، نماز و نمازگزار شدیم، باید بدانیم ما چه وظایفی در قبال نماز داریم. باید بدانیم اینکه ما فقط نماز بخوانیم کافیست و کفایت می‌کند؟

رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان فردیس ادامه داد: طبق روایات بیشترین وظیفه را نسبت به نماز متدینین دارند و برترین امر به معروف خود نماز است، بنابراین در جامعه ما، نسبت به نماز آن گونه که دین از ما در خواست کرده است، توجه شود تا ریشه بسیاری از منکرات خشکانده شود.

وی افزود: خداوند ازپیامبر عظیم شأن اسلام می‌خواهد تا نماز را از اهلش بخواهد و اولین دغدغه ما نمازگزاران باید فرزندان‌مان را به نمازخواندن تبلیغ و تشویق کنیم.

قربانی تصریح کرد: اگر بنیان و زیر بنای یک خانواده به لحاظ، اعتقادی، الهی و معرفتی بنا شود، جامعه نیز به سمت رستگاری خواهد رفت، زیرا جامعه از خانواده‌ها ساخته می‌شود و دومین وظیفه سنگینِ مؤمنان در قبال نماز، توسعه و ترویج آن است و ما باید علم نماز را اقامه کنیم.

وی ادامه داد: مردان خدا وقتی به مکنت می‌رسند، اولین وظیفه آن‌ها اقامه نماز است، بعضا در بعضی اداره‌ها و نهاد‌ها به این موضوع اهمیت نمی‌دهند.

این مسئول افزود: در بیشتر ادارات ما بستر اقامه نماز و امام جماعت وجود دارد، اما بعضا دیده می‌شود، اهمیت داده نمی‌شود و به جای اقامه نماز اول وقت، اولویت با جلسات است و یا شأن و منزلت مناسب برای نمازگزار وجود ندارد.

قربانی تأکید کرد: بهترین اتاق‌ها در نهاد‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم است، اما در قرآن نیز آمده است که بهترین‌ها باید برای نماز باشد، پس باید در ادارات مکان‌های مناسب‌تری به نمازخانه اختصاص داده شود.

وی گفت: وظیفه مؤمن، متدین و نمازگزار این است که نماز را در بهترین زمان و مکان اقامه کند و در این باره آیاتی نیز وجود دارد، اما از این بستر‌ها به نحو احسنت استفاده نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حسینه‌ها با فضای مناسب وجود دارد، اما اکثرا در ماه‌های محرم و صفر از آن‌ها استفاده می‌شود، ادامه داد: می‌توان در طول سال و هفته از این حسینه‌ها برای اقامه نماز استفاده کرد.

قربانی در پایان اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «گاه بنده مؤمن برای نمازش برخیزد، خداوند به او نظر کند تا زمانی که از نمازش فارغ شود و رحمت خدا بر او نازل شود، و خداوند فرشته‌ای را به بالای سر نماز‌گذار می‌فرستد که به او بگوید‌ای نمازگزار، اگر میدانستی چه کسی به تو نظر می‌کند، هر گز نمازت را به پایان نمی‌رساندی.»

الهه ملاحسینی - صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از