حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/25 شمسی | 2024/09/15 میلادی
فرماندار فردیس مطرح کرد:

اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکلات فردیس

اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکلات فردیس

فرماندار فردیس با بیان اینکه برخی مشکلات فردیس برطرف شده است، گفت: برای رفع سایر مشکلات شهرستان فردیس تدابیر و اقدامات لازم اتخاذ گردیده است.

گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ خداداد کاشفی در خطبه‌های پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان فردیس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، گفت: در قانون اساسی تعریف شده است که معمولاً دولت مردان با استفاده از نیروی انسانی توانمند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود مادی و معنوی در جهت نیل به ۱۶ هدف تعیین شده دولت در قانون اساسی حرکت کنند.

فرماندار فردیس با اشاره به این مبحث فراگیر که نباید به اجبار کسی را به بهشت هدایت کرد، ادامه داد: در قانون اساسی ما تصویب شده یکی از وظایف اصلی ما در دولت این است که سطح سلامت اخلاقی و گسترش‌ایمان و تقوا افزایش یابد همچنین مبارزه با مظاهر فساد و تباهی است.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح نظامی کشور از دیگر وظایف دولت‌ها است که در سال‌های بعد از انقلاب شاهد آن هستیم، ادامه داد: افزایش سرانه‌ها، ارتقاء سطح کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان، ارتقاء سطح آموزشی و حرکت در مسیر فتح قله‌های علمی نیز ازجمله وظایف دولت است.

به گفته کاشفی ایجاد و ارتقای نظم سلامت اداری از جمله چالش‌هایی است که نیاز است با برنامه‌ریزی و اقدام اساسی رقم بخورد.

فرماندار فردیس با تأکید بر اینکه در رفع محرومیت و فقر جامعه دولت شرح وظایفی دارد، تصریح کرد: البته انتخاب مردم در انتخابات شورا‌های شهر، مجلس و ریاست جمهوری در عملکرد‌ها و ایجاد ظرفیت‌های جامعه اثرگذار است.

کاشفی در پاسخ به این سؤال که آیا نظام جمهوری اسلامی و دولت‌های مختلف موفق شده‌اند که به اهداف خود برسند اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز حکومت‌ها و دولت‌های مختلفی برای نابودی جمهوری اسلامی تلاش کردند و شاهد کودتا و جنگ‌های زیادی بودیم همچنین تحریم و شبیخون‌های فرهنگی به میدان آمدند تا اهداف ایران به ثمر ننشیند، اما با توجه به تمام این چالش‌هاو تهدید‌ها موفق شده‌ایم در مقابل جنگ‌های سخت و نرم و اقتصادی سربلند باشیم و با رهنمود‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و به برکت حضور مردم دستاورد‌های زیادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی جمهوری اسلامی موجب شده تا در جهان سرآمد باشیم، یادآور شد: ایران توانسته در مقابل تمام قدرت‌های شرق و غرب‌ایستادگی کند، امروز به جایی رسیدیم تا فرهنگ مقاومت را در کشور‌های جهان صادر شده و این جنگ نرمی است که راه انداختیم و دستاورد‌های زیادی را به دنبال داشته است.

فرماندار افزود: در حوزه موشکی، پهباد و... شاهد پیشرفت‌های متعددی هستیم در حالی که به یاد داریم روزگاری حتی سیم خاردار هم نداشتیم، به همت نیرو‌های جوان ایرانی و ظرفیت‌های داخلی امروزه بسیاری از تجهیزات نظامی ایران صادر می‌شوند و مورد استفاده دیگر کشور‌های دنیا قرار می‌گیرند.

کاشفی با بیان اینکه جزء ۱۰ کشور دنیا هستیم که توانستیم با موفقیت ماهواره در مدار قرار دهیم، اضافه کرد: «دانش هسته‌ای بومی» این دانش موضوعی است که در حوزه‌های مختلف علمی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به رتبه‌های برتر در امر نانو و لیزر اشاره کرد و گفت: در بخش‌های مختلف جز چند قدرت برتر جهان هستیم. ایران از پیشرفته‌ترین کشور‌های جهان در زمینه درمان ناباروری است.

کاشفی با بیان اینکه قطب پزشکی خاورمیانه هستیم، بیان کرد: در حوزه سلامت و بهداشت دستاورد‌های زیادی را کسب کرده‌ایم.

وی با اشاره به دستاورد‌های دولت سیزدهم گفت: افزایش بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی مانند بیمارستان شهید سلیمانی فردیس که پس از ده سال به بهره‌برداری رسید، تکمیل ۱۲۰۰ ابر پروژه، احیای هشت هزار واحد تولیدی راکد و.... از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم است.

کاشفی در خصوص مشکلات شهرستان فردیس، افزود: در حوزه‌های مختلف که مشکلات متعددی وجود دارد مسائل را احصا و بررسی کرده‌ایم و در حوزه‌هایی مانند امنیت، سلامت و آموزش اتفاقات خوبی در شهرستان افتاده است.

وی با بیان اینکه از روز نخست خدمت در شهرستان دو خط قرمز مبارزه با فساد و زیاده خواهی و خدمت به مردم در دستور کار بنده و همکارانم قرار گرفته است، گفت: دغدغه ما رفع موانع، مشکلات و خدمت به مردم است.

فرماندار فردیس با بیان اینکه برخی مشکلات فردیس برطرف شده است، بیان کرد: برای رفع سایر مشکلات شهرستان فردیس تدابیر و اقدامات لازم اتخاذ گردیده است.

منبع: فرمانداری فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از