حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی

آغاز پروژه‌فرهنگی‌هنری «دیواریادیاران» با مشارکت دانش‌آموزان در فردیس

آغاز پروژه‌فرهنگی‌هنری «دیواریادیاران» با مشارکت دانش‌آموزان در فردیس

مدیر سازمان زیباسازی شهرداری فردیس اعلام کرد: پروژه فرهنگی هنری "دیواریاد یاران " با مشارکت مدارس و دانش آموزان در این شهر آغاز شد.

گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ محمدحسین جعفری گفت:  پروژه فرهنگی هنری «دیواریادیاران» با هدف الگوسازی و ارتقای مشارکت دانش‌آموزان در زیباسازی شهری، بهبود جلوه‌های بصری شهر ، ترویج ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی و معرفی شهدای گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نسل های آینده به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در این پروژه، تصاویر شهدا در قالب تصویرسازی‌های هنری تهیه و طراحی شده و قرار است به‌عنوان دیوارنگاره‌هایی در مدارس شهر نصب شوند.

جعفری گفت : ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و ایجاد فضایی تأثیرگذار برای الگو پذیری دانش آموزان از دستاوردهای شهدا از اهداف مهم پروژه فرهنگی هنری "دیوار یادیاران" است.

آغاز پروژه فرهنگی هنری

مدیر سازمان زیباسازی شهرداری فردیس اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف اصلی این پروژه، ارتقای حس تعلق و مشارکت دانش‌آموزان در توسعه و زیباسازی محیط اطراف است که با طراحی و اجرای دیوارنگاره‌های فرهنگی، تلاش می‌کنیم شهر را نه ‌تنها زیباتر بلکه پیام‌هایی ماندگار و ارزشمند را از طریق این هنر به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی گفت: در بخش دیگری از این پروژه، از دانش‌آموزان خواسته شده است تا با تهیه روزنامه دیواری به ارائه ایده‌ها و احساسات خود درباره شهدا و تأثیرات این الگوها در زندگی‌شان بپردازند.

جعفری بیان کرد: روزنامه‌های دیواری برتر به همراه تابلوهای طراحی شده با عنوان "دیوار یاد یاران" در مدارس نصب خواهند شد و به‌عنوان نمادی از ارج نهادن به یاد و خاطره شهدا و ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در شهر، جلوه‌گری خواهند کرد.

وی افزود: همچنین نفرات برتر شرکت کنندگان در پروژه "دیوار یاد یاران " به عنوان سفیران یاد یاران انتخاب شده و به پاس مشارکت فعال و ارزشمندشان در این پروژه، تندیس ویژه‌ای به آنان اهدا خواهد شد.

آغاز پروژه فرهنگی هنری

جعفری ادامه داد: این اقدام نمادی از قدردانی از نسل جدید برای نقش‌آفرینی در ترویج فرهنگ ایثار و زیباسازی فضای شهری است؛ همچنین این پروژه بخشی از تلاش‌های مداوم سازمان زیباسازی شهرداری فردیس برای ایجاد شهروندانی آگاه و مسئولیت‌پذیر از سنین پایین است که در آینده بتوانند نقشی فعال و مؤثر در ساخت و نگهداری فضای شهری ایفا کنند.

وی یادآور شد: نصب تصاویر شهدا در تقاطع غیر هم سطح شهدای سرحدآباد ، نصب دیوار های شهدایی در محوطه شهرداری مرکز و ساخت دیوار نگاره بزرگ تقاطع مپنا با هدف اکران بنرهای فرهنگی و شهدایی در فردیس انجام شده است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از