حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
یادداشت اختصاصی «صبح‌فردیس»؛

«نگاهی‌به‌سرخی‌آتش» کتابی که به نوجوانان درس ولایت‌مداری می‌آموزد

«نگاهی‌به‌سرخی‌آتش» کتابی که به نوجوانان درس ولایت‌مداری می‌آموزد

«نگاهی‌به‌سرخی‌آتش» روایت داستان عشق، بندگی و ولایت‌مداری در وقت یاری امام است و اثری که به نوجوانان و جوانان درس ولایت‌مداری می‌آموزد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ آناهیتا نجفی منتقد کتاب طی یادداشتی نوشت: کتاب «نگاهی به سرخی آتش» اثر زهرا زواریان و به تصویرگری مریم حسن‌نژاد است. زهرا زواریان آثار دیگری به نام‌های؛ روایت جنگ در ادبیات حماسی زنان، رمان دیانا و... را در کارنامه خود دارد.

«نگاهی به سرخی آتش» کتابی مرتبط با واقعه عاشورا و دربردارندة شرح سرگذشت امام حسین (ع) از بدو تولد تا زمان شهادت‌ ایشان بوده که برای نوجوانان به نگارش در آمده است.

این کتاب دیداری گرم و وصف نشدنی و ماجرای فردی به نام «زُهیر» را روایت می‌کند. زُهیر، در حركت امام حسین(ع) به سوی كربلا به‌گونه‌ای با امام همراه بود و الگویی بی‌مانند برای درس ولایت‌مداری است.

نگاهی به سرخی آتش، روایت داستان عشق، بندگی و ولایت‌مداری در وقت یاری امام است، در زمانی که همه پشت امام را خالی کردند، زُهیر در رکاب امام حسین (ع) قرار گرفت و تا آخرین نفس در رکاب بندگی‌ایستاد و در نهایت شهد شیرین شهادت را چشید و عاقبت به خیر شد.

افرادی زیادی می‌خواستند و دوست داشتند در رکاب اباعبدالله (ع) باشند اما همه به امام نرسیدند، حب دنیا و روحیه دنیاطلبی آن‌ها را از رسیدن به امام باز داشت.

تاریخ همواره تکرار می‌شود و امروز یار دوازدهم منتظر ۳۱۳ یار واقعی است، خواندن داستان‌هایی از واقعه کربلا درس عبرت بزرگی است تا بتوانیم در زرق و برق دنیا غرق نشویم و در وقت یاری امام زمان و عصر خود را یاری کنیم.

در عصری زندگی می‌کنیم که دشمن‌ ایمان و عقاید نسل آینده کشور را نشانه گرفته است و باید تبیین کنیم تا اسیر حربه‌های دروغین دشمن نشویم و نوجوانان باید کتاب‌های عاشورایی را بخوانند.

«به سرخی آتش» با قلمی شیوا و روان به رشته تحریر درآمده و برای رده سنی کودک و نوجوان مناسب است، والدینی که به دنبال کتاب خوب برای فرزندان خود هستند، می‌توانند این کتاب را در سبد خرید خود قرار دهند.

پیشنهاد دادن این گونه کتاب‌ها به نوجوانان در حال حاضر می‌تواند بسیار مؤثر بوده و می‌تواند گذشت و بردباری را در مسیر ولایت‌مداری را به نوجوانان و جوانان بیاموزد.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از